Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (STIVA) is vandaag van start gegaan met de mini-campagne ‘Alcoholbeleid goed geregeld’. Belangrijkste boodschap: het Nederlandse alcoholbeleid werkt veel beter dan de meeste mensen denken.
2 t/m 17 jarigen zien per dag slechts 7 seconden alcoholreclame op tv
Uit gegevens van de Stichting Kijkonderzoek geanalyseerd in samenwerking met Screenforce blijkt dat jongeren van 12 t/m 17 jaar bijna tweederde minder alcoholreclames zien in vergelijking met 2003. Gemiddeld ziet deze leeftijdsgroep 7 seconden per dag alcoholreclame op televisie.
Zoals gebruikelijk werd ook de 15e editie van Wine Professional feestelijk geopend met de uitreiking van de prestigieuze Diamond Awards. De awards gingen dit jaar naar Xiaohan Ji (chef-eigenaar HanTing Cuisine, Den Haag), Xavier Kat (Wijnkoperij Okhuysen, Haarlem) en Martin van Nierop (RAI Amsterdam).
24Kitchen en de Koninklijke Vereniging van Nederlandse Wijnhandelaren (KVNW) slaan de handen ineen om samen meer bewustwording te creëren over verantwoord genieten van wijn. Actief informeren over het verantwoord drinken van wijn staat hierbij centraal. In ‘De Wit, Rosé & Roodtrip’, vanaf maart 2017 te zien op 24Kitchen, tonen wijnkenner Harold Hamersma en schrijver Ronald Giphart tijdens een roadtrip door Californië hoe bewust te genieten van wijn.