kvnw nieuw met datum2

Positionering KVNW

  1. Belangenbehartiger
    • Voor lobby intensief samenwerken met partners in STIVA, CBL, Comité Vins, Importers Group en VNO NCW. Doel is wijn verkoopbaar houden. Instrument o.a. WIM en BOB campagnes.
    • Terugdringen (administratieve) lasten: verpakkingsregelingen, invloed op etikettering, voedselveiligheid regulering etc.
    • Stimuleren professionaliteit wijnhandel, door keurmerk register wijnhandelaar, stimuleren goed wijnonderwijs, delen van kennis en informatie, zowel intern en extern.
  1. Belangenbehartiger en kennisinstituut
    • Autoriteit in de wijnbranche, bron voor professionals, consumenten, media met cijfers en trends.
    • Actieve positionering van wijn als gezellig product dat past in verantwoorde en gezonde levensstijl.
  1. Platform voor leden (interne communicatie)
  • Jaarvergaderingen, inspiratie en motivatie
  • Kennissessies
  • Kennisplatform
  • Nieuwsbrief
  • Betrekken leden bij KVNW (bijvoorbeeld werkgroepen)
  • Gehele cultuur binnen KVNW en leden: balans van top down en bottom up