Positionering KVNW
- Belangenbehartiger
- Voor lobby intensief samenwerken met partners in STIVA, CBL, Comité Vins, Importers Group en VNO NCW. Doel is wijn verkoopbaar houden. Instrument o.a. WIM en BOB campagnes.
- Terugdringen (administratieve) lasten: verpakkingsregelingen, invloed op etikettering, voedselveiligheid regulering etc.
- Stimuleren professionaliteit wijnhandel, door keurmerk register wijnhandelaar, stimuleren goed wijnonderwijs, delen van kennis en informatie, zowel intern en extern.
- Belangenbehartiger en kennisinstituut
- Autoriteit in de wijnbranche, bron voor professionals, consumenten, media met cijfers en trends.
- Actieve positionering van wijn als gezellig product dat past in verantwoorde en gezonde levensstijl.
- Platform voor leden (interne communicatie)
- Jaarvergaderingen, inspiratie en motivatie
- Kennissessies
- Kennisplatform
- Nieuwsbrief
- Betrekken leden bij KVNW (bijvoorbeeld werkgroepen)
- Gehele cultuur binnen KVNW en leden: balans van top down en bottom up