kvnw nieuw met datum2

PERSBERICHT: WIM-award uitgereikt aan Harold Hamersma en Ronald Giphart

Amsterdam, 8 januari 2018. Vandaag is tijdens de Wine Professional in de RAI in Amsterdam is aan Harold Hamersma en Ronald Giphart de WIM-award uitgereikt door de voorzitter van de Koninklijke Vereniging van Nederlandse Wijnhandelaren, de heer Peter van Houtert. De feestelijke uitreiking vond plaats in het Gault&Millau theater van de Wine Professional in Amsterdam. Daarmee onderstreept de KVNW het belang van verantwoord genieten van wijn. WIM staat voor ‘Wine in Moderation’, een internationaal initiatief dat als platform informatie geeft om verantwoorde wijnconsumptie bij de consument verder te stimuleren.

Wereldwijd wordt onderkend dat het nuttigen van alcoholische dranken niet zonder risico is. Dit geldt ook voor wijn. Teveel alcohol is niet goed voor de gezondheid. Net zo min als teveel suiker, teveel vet of te weinig bewegen. Omdat wijn drinken ook positieve kanten kent, is het van belang dat wijndrinkers weten wat verantwoorde wijnconsumptie precies inhoudt.

Verantwoord genieten van glas wijn!

Harold Hamersma en Ronald Giphart kregen de award uitgereikt vanwege het initiatief voor het TV programma ‘Wit, rosé en rood trip’, uitgezonden door 24 Kitchen. Hierin werd aandacht besteed aan de wijncultuur, het genieten van wijn en werden matigingstips gegeven. Harold en Ronald mogen zich nu ‘vriend van Wim’ noemen.

Wim-Award

WIM en Wine in Moderation

Wine in Moderation is een internationaal initiatief dat per land lokaal wordt ondersteund. In Nederland is dat vertaald naar Wim over Wijn. Door aansluiting bij Wine in Moderation.eu kan Nederland profiteren van de internationale kennis op het gebied van verantwoorde wijnconsumptie. In Nederland is de Koninklijke Vereniging van Nederlandse Wijnhandelaren (KVNW) initiator van het internationale Wine in Moderation-initiatief. De KVNW heeft verantwoorde wijnconsumptie altijd gesteund en was één van de oprichters van STIVA en de reclamecode voor alcoholische dranken.

Winnaars in het verleden waren: Steven van Eijck, voorzitter van STIVA, en Petro Kools, eigenaar van sterrenrestaurant Da Vinci in Maasbracht.

Voor meer informatie: www.wimoverwijn.nl