Hans Steenbergen

15.00 – 15.30 uur

Food & Beverages trends – Hans Steenbergen  (Hoofdredacteur Food Inspiration)

Hans SteenbergenHans Steenbergen is trendwatcher, journalist, columnist, veelgevraagd presentator en moderator van congressen.
Sinds maart 2009 is Hans Steenbergen co- founder en hoofdredacteur van Food Inspiration Magazine - het eerste digitale magazine voor foodprofessionals ter wereld. Op 21 april 2010 is hij door een vakjury uitgeroepen tot ‘best specialist trendwatcher of the year, in de categorie food’. Op 30 januari 2011 is Food Inspiration Magazine door het gezaghebbende Nederlands Uitgeversverbond uitgeroepen tot het beste B2B magazine van Nederland. Steenbergen heeft tal van seminars, congressen & workshops geleid waarin hij zijn kennis over foodtrends deelt. Een van de opvallende kenmerken is dat Steenbergen foodtrends koppelt aan tal van maatschappelijke, demografische en technologische ontwikkelingen. In de wandelgangen wordt hij wel de ‘foodservice-filosoof’ genoemd. Hans Steenbergen is als Neerlandicus afgestudeerd aan de Universiteit van Amsterdam. Hij trad, na werkzaam te zijn geweest als redacteur bij de Wereldomroep en het NOS- journaal, in 1993 in dienst bij Misset Horeca, onderdeel van uitgeversconcern Reed Elsevier. Hij is 11 jaar hoofdredacteur geweest van de hospitality titels Misset Horeca, Misset Hotel, MIsset Restaurant, Misset Café, Misset Catering en de website missethoreca.nl.

Steenbergen heeft duizenden ondernemers en managers geinterviewd in binnen en buitenland en evenzovele food& en hospitalityconcepten bezocht. Met collega- trendwatcher Arjan de Boer heeft heeft hij recentelijk trendsafari’s gemaakt naar Berlijn, Hamburg, Londen, Parijs, Brussel, Antwerpen, Madrid, Istanbul, Kopenhagen, New York, Singapore, Hoc Chi Minh City, Vancouver, Seattle, Las Vegas. Steenbergen adviseert multinationale foodservicebedrijven over onderwerpen als innovatie, communicatie en duurzaamheid. Food Inspiration Magazine is in 2011 gestart in België met een Vlaams/ Franse editie (http:// foodinspiration.be/magazines/). In 2013 is de wereldwijde Engelstalige editie van Food Inspiration Magazine gelanceerd. In 2008 heeft Steenbergen het boekje “De gelukkigste manager” op de markt gebracht. Dat is een persoonlijk verslag van een zoektocht naar geluk in werk. In 2009, 2010 en 2011 heeft het team van Food Inspiration jaarlijks het Food Inspiration Jaarboek gepubliceerd – de trendbijbel voor de foodservice-industrie. In 2012 is de Food Inspiration Talent Day genomineerd voor de Horecava Innovation Award. In 2012 is Steenbergen opnieuw genomineerd voor Best Specialist Trendwatcher of The Year, categorie Food.